lördag 28 april 2012

Lördag

Idag var jag en sväng med Madde till Mattssons och handla lite. Hittade pyjamasar åt Erik.
Får byta pyjamas åtminståne 1 gång per natt. Varje gång pyjamasen är på så ska det spys eller släppas såna lass att det sipprar ut från blöjan.
Beställde också en manduca idag. Det är en bärsele som  man kan ha både på magen och ryggen.
Den kommer att vara till stor hjälp när jag är ensam. Eftersom dom båda har en en tendens att vara skrikiga och griniga precis när jag börjar med maten. Så nu kanske en hålls nöjd iallafall. Sen är den perfekt om vi vill gå ut i skogen eller andra ställen som man int kommer med vagnen.

På eftermiddan var Christian efter mylla till blomsängen och alla stora krukor. Jag bakade chokladkex med hackad mandel och hallon. Dom vart int så goda. Men Madde hade lagat en jätte god paj, som hon bjöd på ikväll när vi va dit på fika. Efter det tog vi alla en kvällspromenad. Christian och Conny fick hålla koll på ungar och hundar medan vi gick efter med Erik som fick låna den nya fina vagnen dom har köpt.

5st såna här fina rosor fick jag av
svärfar när han hälsa på

Medan jag baka fick Erik ligga på köksgolvet.

Ben tyckte att det tog för länge för mig
att laga mat så han satsa på grodlår.
Haha

Nybadad Erik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar