tisdag 17 april 2012

Snäll storebror

Ja, jag kan erkänna att jag var väldigt nervös över hur Ben sku bemöta lillebror.
Han har varit i en slå och bit period så jag väntade mig det värsta.
Men dom senaste veckorna har han varit väldigt kramig av sig, och istället
för att bitas ger han pussar! <3

Vi har en längre tid funderat på att börja vänja Ben vid att sova inomhus på
dagarna(han är för stor för vagnen). Idag gjorde vi det. Drog ner rullgardinerna
och så fick han ligga och titta i mammaMu boken. Tog int länge så sov han,
och gjorde det i 2h 30 min :)
När han hade vaknat ville han ha pappa med och leka med bilar. Christian tog med
Erik och la han i Bens säng, och sa att bebisen kan tutta i bennes säng så länge
dom leker. Då var snälla lilla storebror och hämta mammaMu boken åt Erik, så
att han också fick läsa lite först! Tutten är han också snabb på att sätta tillbaka i
munnen på Erik om han spottar ut den. Men det mest förvånade var när han hämtade
dom mjuka skrammel leksakerna. Jag tvättade upp dom för 2 veckor sen och sa att
bebisen ska få leka med dom sen. Dom har legat i bastun på tork sen dess.
Nu idag när Erik satt en stund i sittern, kom Ben mitt i allt bärandes med alla mjukis sakerna.
Och gav dom en och en till Erik :) Fattar int hur han kom ihåg det... Gullis.


Så jag oroade mig nog lite i onödan. Klart att när Christian åker på jobb 8 maj
och jag ska räcka till dom båda, så kan det ju bli annat. Men så länge nån har
tid med Ben så går det bra. Han är så duktig vår lill stora kille!


Byter blöjja










3 kommentarer:

  1. vad gullig Ben är med sin lillebror. Får trötta ut honom så mycket som möjligt nu tills Chrisitian åker på jobb :)

    SvaraRadera
  2. Nååååh! Sååå sött att han hämta mjukisarna <3 man blir ju riktigt rörd :)

    SvaraRadera