måndag 16 april 2012

Fullt upp

Som ni ju alla säkert förstår nu så är vi hemma.
Kom hem 15 tiden igår. Lillebror bara åt och sov enda tills klockan slog 21.
Det jag int förstår är hur stor Ben har blivit under dom senaste dagarna.
Blev helt lipi när jag kom hem. Han är så stor och dukti. Förberedde mig på
att vinka av han vid skolbussen med dom andra imorse. Låter säkert jätte
konstigt men det känns som att han växte 3 år på 3 dagar. Haha. Jag har inte
babyblues, men benneblues...

Annars är lilla Erik, som han ska heta, en helt vanlig spädis. Förutom magknipe
han har på nätterna så är han int så skrikig av sig, än i alla fall. Idag på morgonen
satt han i pappas famn och titta med stora ögon på storebror som stod och hoppa
i soffan :) Ben är jätte snäll med lillebror bara pajar och pussar och kör lite,
försiktigt bil på han, haha.

Gjorde en lista igår med saker jag behövde göra idag. Så nu är både kyrka och
präst bokad. Blir dop rätt snabbt på, då syster som ska bli gudmor endast har 10
veckor till beräknat och hon bor ju i sverige. Sen bokade jag in första rådgivningsbesöket
till Erik. Dit ska vi på torsdag. Passa även på att boka tid till Bens 2års kontroll.
På onsdag kommer fotografen från Ålandstidningen och tar bild, till bar i bild.

Jag mår väldigt bra. Kanske har ansträngt mig lite väl mycke idag, så imorgon
får det bli lite lugnare. Det som suger riktigt mycke är att ja int kan ta upp Ben
och trösta han när han slår sig. Han föll mot ett vasst hörn idag och börja blöda på öra.
Jag satt breve i soffan men iställe för att ta upp honom och trösta, fick jag ropa på Christian.
Kändes så hemskt! Han satt och såg på mig gråtandes med blodigt öra och jag kunde int
plocka upp han. Nåh, det är bara några veckor till. Sen jäklar ska jag äntligen bli normal igen!

Ojdå, vart rätt långt inlägg.

Bäst att lära sig det där med bilar i tid :)

Plastlådan på bb förvandlades till en pafflåda,
men lika bra sover man i den.

Det blev lite omändring..
Mitt "sår" tyckte int riktigt om att jag
först steg ner från sängen och sen böjde ner
mig efter lillis och upp i sängen igen(ca 7ggr inatt). Så istället för
att ha lådan i spjälsängen så hamnade den på byrån
med ett litet nattskötbord. 








2 kommentarer:

  1. Stackars Ben. Nå vi kommer också snart så kan Peppe leka med honom o jag trösta när det behövs. Lill Erik vill vi ju såklart också träffa! BTW din poncho kom idag!

    SvaraRadera
  2. Nå bra att den ha kommi fram. Du får säga åt Peter att han får börja öva traktor och lastbils ljud ;)

    SvaraRadera