torsdag 26 april 2012

Erik

Idag är vår yngsta son 2 veckor. Så idag fick han sin första droppe D-vitamin.
Vet int om det berodde på den men den här dagen har sett ut såhär.

Ser ni hur näsrynkan går jämt ihop med ögonen?
Som ett sträck ritat med linjal, haha

Men om man int räknar med den här dagen så är han en väldigt nöjd liten bebis.
Han äter typ var tredje timme men på kvällen och morgonen tankar han lite oftare.
Sover mycket på dagen. Igår sov han 3 timmar ute i vagnen. Annars är han mer vaken
på dagen än vad jag kommer ihåg att Ben var. Och äter mer också.
På natten sover han ungefär mellan 00 och 08 med en matpaus och blöjbyte. Det är ganska lyx.
Ändå längtar jag efter att få stänga "nattkiosken". Är så beroende av nattsömn.
Att se min andra halva ligga och snarka medan jag ammar och rapar och byter blöjor,
gör mig lite sur. MEN han stiger ju upp med Ben 7 - halv 8 på morgonen och då får
jag ännu ligga och mysa med Erik :) Hur det sen ska gå när vi är ensamma återstår att se.

När han int har någe hår.


Favorit sovställningen.
Lite hockyfrilla varning är det på håret.

Vi vet int riktigt ännu vem han liknar.
Min näsa har han.
Men resten?
Vem tycker ni han liknar?


2 kommentarer:

  1. Klart han är sur när moster o Peppe åkt hem ;)Jaa du, din näsa har han men sen är det nog en kombination av er båda skulle jag tycka :)

    SvaraRadera
  2. Jo de säkert därför:) haha.

    SvaraRadera