onsdag 25 april 2012

Bildvarning

De senaste dagarna har varit fulla av lek och bus här i huset.
Vi har haft riktigt trevligt med moster Ela och Peter. Massa god mat och fint väder gjorde det
ännu bättre. Idag tog dom dock morgonturen med Rosella över tillbaka.
Fick lite roligt imorse när jag vaknade och märkte att klockan var halv 8.
Jag och Christian hade int vaknat av att dom åkt. Ändå hade jag klockan att
ringa på 7 så att jag säkert skulle vakna och kunna säga hejdå. Men jag måst ha somnat tvärt jag
stängde av den. Vadå trötta småbarnsföräldrar som int märker när det går folk ut ur huset.  Haha,

Var och handlade nya skor åt Ben idag. Dom han hade var alldeles för små. Men jessus vilka
fötter ungen har. Nu tog vi storlek 25(!) så att dom int genast blir trånga. Storlek 24 var så precisa
att det kändes dumt att ta dom. Men att gå i skoaffärer är ju int vår son favorit. Slutade med att vi
måsta dra till med godismuta. Sen  var Christian och satt upp sommarhagen (studsmattan). Var
efter skyddsnät till den idag också. Och så fick Ben sommarfrilla. Klippte han första gången med
maskin och det gick jättebra. Han var själv och tog fram den höga stolen på golvet, som Sofie och Sebastian brukar sitta på när jag klipper dom. Kappan fick tillåme vara på. Senast var han galen när jag klippte han. Då satt han i sin matstol. Men nu satt han som ett ljus. Inget snack om saken att han beundrar sina storesyskon och ska göra precis som dom :)

Blev lite mera munkbak.
Men nu får det räcka

Kvällsmys med pyjamaskillar

Benne busar redan med ofödda kusinen
Ja, den där mattan är ju en klar hit.
Hoppas alla ben och armar är hela ännu i höst.



Ben med sina nya skor

Tydligen kittlades maskinen lite

För er som int vet, så föddes Ben med en gloria
i håret. Haha


1 kommentar:

  1. det var så roligt att vara över och busa med de små söta, även om minstingen inte busar så mycket ännu! :)

    SvaraRadera