fredag 27 april 2012

Duktiga sambon

Vi har i några dagar funderat på sandlåda åt Ben. Vi såg på en i hobbyhall som kosta 89€.
Här på Åland finns det en ungefär likadan för 99€. Barnens farfar har varit här och hälsat på, så vi föreslog att han kunde köpa den som en tidig födelsedagspresent åt Ben. Åkte dit och kolla på den idag och Christian konstaterade ganska snabbt att han lätt fixar en sån själv. Nu blev den bara och kosta 50€ så Ben fick resten på sitt konto. Christian gjorde den större och stadigare och med botten så att det int växer gräs upp i sanden sen. Int nog med det, han fixa också min blomsäng idag. Tyvärr har jag int grönfärgade fingrar så blomplanteringen får vänta tills mamma kommer hit igen :) Nej, jag har int gått med piskan på ryggen på han. Han tycker om att vara ute och fixa och bygga. Han har ju int haft så mycke möjlighet till det då jag har behövt så mycke hjälp här inne dom senaste veckorna (månaderna).

Den i Hobbyhall.
Bänken håller bara 34kg. Så det sku vara
ganska kört för mig att sitta på den...

Den som Christian byggde.
Den här håller mina många kilon :)

Med locket på.



Klart att Ben skulle hjälpa pappa
bygga blomsäng åt mamma.

Hur fint som helst.


4 kommentarer:

  1. vitsi så smart sandlåda när man får locket till bänkar :)

    SvaraRadera
  2. Vaude sån sandlåda! Fin blomsäng också, för den delen :)

    SvaraRadera
  3. vaför har dom såna sandlådor som bara håller fö 34kg??d ju lite dumt..men d ju tur att du har en händiger kar,så får Ben sällskap när han leker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också de lite dumt, de e ju dom vuxna som sitter på bänken..

      Radera